Qasa hanterar endast betalningar via Billecta
Qasa jobbar varje dag för att göra det säkert att hyra och hyra ut bostäder. Tyvärr finns det människor som försöker lura till sig pengar genom att på olika sätt utge sig för att vara Qasa. Det går att undvika att luras av en bedragare. Här kommer våra rekommenderade metoder för att avslöja en bedragare och skulle du vara osäker kontakta oss via förfrågningar här så hjälper vi dig:
1) Qasa verifierar ALDRIG hyresgäster via id kort och bild
Om du får ett mail från en address som slutar på qasa.support som du ser nedan är detta ett bluff mail. Vi skickar alla våra mail utskick från qasa.se adresser och verifiering sker automatiskt under redigera profil när ni fyller i personnummer.
2) Ta reda på vem du betalar till i din bank
Alla betalningar till Qasa ska skickas till Qasas Bankgiro: 550 - 3339. När bankgironumret skrivs in hos banken ska "QASA AB" komma upp som betalningsmottagare.
3) Qasas fakturor skickas endast via Billecta
När du har signerat hyresavtalet kommer du att få en depositionsfaktura utskickat till dig inom några timmar via epost. Alla fakturor från Qasa skickas via vår partner Billecta.Alla fakturor finns därför på deras webbplats vars adress börjar med "https://app.billecta.com/". Om du inte hittar en faktura hos Billecta ska du alltid kontakta Qasa.
Skicka ALDRIG en betalning till något annat kontonummer, via Skrill, Trustly eller någon annan betaltjänst.
4) All e-post ska komma från e-postadresser som slutar med @qasa.se, @scrive.com eller @billecta.com
Qasa kommunicerar huvudsakligen med e-post. När du får en faktura eller e-post kring betalningar från oss är det extra viktigt att dubbelkolla att mejlets avsändare har en e-postadress som slutar på @qasa.se, @scrive.com eller @billecta.com. Observera att det inte räcker att avsändaren heter "Qasa", "Scrive" eller "Billecta".
Bedrägeriexempel
Här kan du se ett exempel på hur en bedragare försökt lura till sig pengar samt vad som avslöjat bedragaren