Vårt mål är att göra hyresmarknaden så smidig som möjligt för dig. Därför har vi nu gjort en del förändringar i hur det ser ut när du hanterar dina ansökningar. Vi förstår att det kan vara förvirrande när det händer mycket nytt och har du några frågor kanske du får svar på dessa här. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor eller åsikter om hur vi kan göra det ännu smidigare för dig!
Hur funkar den nya inkorgen?
Tidigare var ansökningar och konversationer uppdelade på två olika platser. Numera hittar du alla dina ansökningar och konversationer i samma inkorg. På så vis gör vi det lättare att få en överblick. Därför har du med den nya uppdateringen kanske fått fler konversationer i din inkorg.
Min inkorg är stökig. Hur filtrerar jag bland mina konversationer?
Om du trycker på filter-symbolen som visas i din inkorg kan du välja att filtrera mellan pågående konversationer, arkiverade konversationer samt filtrera utifrån bostad om du har flera aktiva annonser.
Vad betyder det att en konversation är “obesvarad”?
Om du har läst en ansökan utan att svara på den så kommer denna att bli markerad som obesvarad. Hyresgäster som inte får snabba svar brukar gå vidare till andra annonser, därför har vi gjort det enkelt för dig att hålla koll på vilka ansökningar du lämnat obesvarade.
Vad betyder det att en konversation “väntar på svar”?
Om en hyresgäst har skickat en ansökan och du inte har svarar inom 3 dagar så kommer den att markeras som "väntar på svar". På hyresmarknaden går detofta fort, och vi kan se att de flesta hyresgäster går vidare till andra bostäder om de inte fått svar på 3 dagar. Vi rekommenderar därför att du svarar på dina ansökningar så fort som möjligt!
Vad händer om jag tackar nej till en ansökan?
Det är inte definitivt att tacka nej till en ansökan. När du tackar nej till en ansökan kan du arkivera den för att rensa upp i din inkorg. Du kan enkelt ångra dig och skriva till en person som du tidigare tackat nej till.
Jag vill rensa min inkorg. Hur gör jag?
Du kan arkivera konversationer och på så vis bara ha relevanta konversationer i din inkorg. Detta gör du med meny-knappen inne i konversationen. Du hittar dina arkiverade konversationer under menyn uppe till höger i inkorgen.
Vi hoppas att detta gör det ännu smidigare för dig att hitta en hyresgäst eller ett boende. Hör gärna av dig om du har några frågor. Vår chatt-support har öppet 7 dagar i veckan mellan 9-21 på vardagar och 10-17 på helger. Du kontaktar oss via chattbubblan nere i det högra hörnet på qasa.se