Att hyra ett semesterboende har aldrig varit enklare och säkrare än nu. Dröm dig bort och boka ditt semesterboende tryggt via oss.
- Så här bokar du ditt semesterboende
- När måste jag betala?
- Behöver jag betala deposition?
- Ändra datum för bokningen
- Avbokning
- Städning
- Support under uthyrningen
Den här artikeln handlar om semesterboende. För information om långtidsuthyrning titta här!
Så här bokar du ditt semesterboende
- Hitta drömboendet. Besök fliken "Semesterboende" och filtrera din sökning efter dina önskemål. Glöm inte att definiera vilket tidsintervall du söker boende för, eftersom annonser som inte är tillgängliga på angivna datum inte kommer att visas.
- Skicka en bokningsförfrågan. Klicka på annonsen för det boende du gillar och skicka en bokningsförfrågan till hyresvärden med dina önskade datum. Den totala kostnaden visas i annonsen när du fyller i bokningskalendern.
- Bekräfta och betala för bokningen. När du skickat förfrågan har hyresvärden 48 timmar på sig att svara. Om de accepterar din förfrågan får du en länk till fakturan för betalning via Swish, kort eller banköverföring. Betalningen måste göras inom 72 timmar från fakturamottagande, eller minst 24 timmar innan incheckningen om det är närmare inpå.
- Efter betalningen är bokningen bekräftad, och du får ett bekräftelsemail med information och kontaktuppgifter till hyresvärden.
- Inga pengar betalas ut till hyresvärden förrän du har checkat ut och är nöjd med boendet. Ingen deposition behövs, och du har tydliga avbokningsregler från början.
När måste jag betala?
När bokningen bekräftats har du 72 timmar på dig att betala för boendet (alternativt 24 timmar innan incheckningen). Betalas inte boendet inom den tidsramen sker en automatisk avbokning.
Du kan känna dig lugn, ingen utbetalning kommer att göras till hyresvärden förrän efter att du checkat ut. Detta för att undvika bedrägerier.
Behöver jag betala deposition?
Nej, det är depositionsfritt att hyra ditt semesterboende via oss.
Ändra datum för bokningen
Om du och hyresvärden kommer överens om andra datum, kan hyresvärden enkelt ändra bokningen via er konversation. Du får då en bokningsuppdatering som du kan acceptera eller neka.
Avbokning
Vid avbokning gäller olika avgifter beroende på hur nära tillträdesdatumet det är. Avbokningsreglerna specificeras i varje annons och har valts av hyresvärden (här kan du läsa om avbokningsregler).
Städning
I annonsen ser du vem som ansvarar för städningen. Hyresvärden anger i annonsen om (1) städning ingår, (2) kostnad tillkommer för städning eller (3) du förväntas ansvara för att städa innan utflytt.
Support under uthyrningen
Om problem skulle uppstå med uthyrningen, kontakta först hyresvärden. Om problemet inte kan lösas, erbjuder vi support alla dagar i veckan via vår supportchatt. Vi svarar vanligtvis inom några minuter för att ge dig snabb hjälp.
Boka ditt semesterboende tryggt och enkelt med Qasa och se fram emot en bekymmersfri semester!