Det kan finnas flera orsaker till varför du har problem med inloggningen, men oftast är lösningen enkel. För att snabbt lösa problemet, börja med att testa följande:
- Är min användare kopplad till den andra plattformen?
- Kontrollera webbläsaren och nätverket
- Rensa cookies
- Kontakta teknisk support
Är min användare kopplad till den andra plattformen?
Varför du stöter på problem med att logga in på Qasa.se kan helt enkelt vara för att din användare är kopplad till Blocket Bostad. Så snart du signerar ett avtal på den ena eller andra plattformen kopplas användaren till just den du signerade på.
Det kan alltså vara därför du inte mottar mailet för en lösenordsåterställning.
Om du stöter på problem med att logga in Qasa.se testar du istället att logga in på bostad.blocket.se och vice versa.
Kontrollera webbläsaren och nätverket
Det kan hända att du använder en föråldrad version av webbläsaren eller att det finns mjukvaruproblem på din sida. För att utesluta detta, försök att logga in från en annan enhet och webbläsare. Till exempel kan du försöka att använda en dator istället för en telefon, eller testa att byta webbläsare från exempelvis Chrome till Safari.
Om möjligt kan du också prova att ansluta till ett annat nätverk, som mobildata istället för Wi-Fi.
Rensa cookies
Ibland kan gamla cookies skapa problem. Testa att rensa cookies-inställningarna i din webbläsare på datorn eller mobiltelefonen. Du kan hitta en guide om hur du gör det genom att klicka på den här länken.
Kontakta teknisk support
Om ingen av ovanstående åtgärder fungerar är det dags att kontakta vår tekniska support.
Vi beklagar eventuella besvär och kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig så snabbt som möjligt!