Om du vill ändra mailadress kopplat till ditt konto finns det ett enkelt sätt att göra det på:
- Börja med att logga in på Qasa (har du problem med att logga in kan du läsa mer här).
- Klicka på “Ändra” i dina profilinställningar till höger om din nuvarande e-postadress. Du hittar dina profilinställningar genom att klicka här.
- Skriv in den nya mailadressen och klicka på spara.
- Du kommer få ett bekräftelse-mail till din tidigare mail som informerar om att mailadressen har ändrats.
Jag har inte längre tillgång till mailadressen
Om du inte längre har tillgång till mailadressen för att kunna ta emot bekräftelsemailet behöver du kontakta supporten. Vi kan sedan säkerställa att du verkligen är ägare av profilen genom att vi t.ex. ber dig ladda upp en bild av ditt ID, så att vi kan matcha ditt personnummer mot det registrerat i profilen du inte längre kommer åt.
Din mailadress och profil är kopplad till ett Schibstedkonto
Om din användare är kopplad till Schibsteds tjänster genom Blocket Bostad eller marknadsplatsen Blocket.se kan Qasas support tyvärr inte hjälpa dig att byta ut mailadressen genom våra interna system.
Vänligen använd i så fall följande länk för att fylla i ett formulär hos Schibsteds kundsupport.
Välj kategorin “Kundservice” (OBS! Inte kategorin ‘Blocket Bostad’, då hamnar du tillbaka hos oss). Därefter kan du be supporten att hjälpa dig med att byta ut e-postadresser eller skicka ut lösenord.